The heat is on...

image68


...på flera sätt... 30 grader varmt nu på eftermiddagen, ett enormt tempo på flygning (jag loggar förhoppningsvis närmare 9 timmar denna vecka totalt), en hel del bloggande och hett som sjutton i kärran jag flög igår, hade huvudvärk idag, antagligen pga vätskebrist. Jag missade att kolla om cabin heat var på. Men det kändes nästan som det. Ska jag köpa nytt flygplan så ska det definitivt finnas A/C.

Imorgon blir det åter en vända. Hade först planerat för en EK-tripp nånstans, men på eftermiddagen så var jag i kontakt med en annan av flyglärarna på UFK. Det blir en DK-lektion med titeln Allmän repetition inför uppflygning. Dessvärre inte med någon C172 vilket jag tror skulle varit bättre utifrån hur uppflygningen kommer att bli. Jag har visualiserat den ganska länge, vilket är en slags tick jag har (jag är ju controlfreak när det gäller vissa saker), vilket ofta innebär att jag gör det svårare än det verkligen är. Samma sak som när jag pluggade., varje tenta jag hade gjorde jag nog svårare än vad de egentligen var. Finns en gammal spex-låt, Livet som perfektionist, som summerar det hela rätt så bra. Min flyglärare har ju sagt vid några tillfällen att jag vill lite för mycket och måste tillåta mig göra fel. Ligger nog någonting i det.

Vad gör man då en flygfri dag. Jo åker på picknick och badar. När junior hörde ordet picknick så utbrast han "jaaaa!! titta på flygplan". Hm. Miljöskadad eller hjärntvättad?

Återkommer med rapport från morgondagen. Får se hur det går med 1) Branta svängar 2) Stallrecovery 3) Bedömningslandningar 4) Klafflös landning (som jag bara gjort en gång tidigare) 5) Lågfartsflygning




Kommentarer
Postat av: PC

Kollar efter glasögonen,
syns på Sundbro!!

2007-06-09 @ 19:28:46
URL: http://pcreithe.wordpress.com
Postat av: anders

Tack tack tack. :)
De är fula. Men bra.

2007-06-09 @ 19:47:14
URL: http://tupplur.blogg.se
Postat av: Johan

När sker uppflygningen då? ;)

2007-06-10 @ 20:22:54
URL: http://www.f15fk.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0