Göra som flygläraren säger...

image8
...skriv teorin så snabbt som möjligt! 
...skriv teorin så snabbt som möjligt! 
...skriv teorin så snabbt som möjligt! 

Det var ett mantra som min flyglärare försökte banka in i mitt  (och mina flygkollegors) huvuden strax innan teorikursen avslutades i julas. Nu äntligen så har jag fått tummen ur (och ja, jag är både trög och slö och vet varför jag borde gjort det långt tidigare än nu). Så nu finns ingen återvändo. Efter påsk så blir det att skriva, jag delar upp det i tre tillfällen (Kommentera gärna om ni tycker att mitt upplägg är korkat), först blir det BCL, MET och Radio. Andra tillfället försöker jag klara av Aerodynamiken, FPL och HPL och så kör jag NAV/Prestanda (som jag faktiskt bävar mest för) vid sista tillfället (och jag menar INTE "kör på").

Så påskhelgen blir det plugga lite. På skoj så öppnade jag 1000 frågor. Gick rätt bra. 80%.

NU är det inte länge kvar innan flygning. Inte blev abstinensen mindre av att  PC fick komma upp idag (på sin födelsedag, grattis grattis!), även SE-ESD blev tydligen luftad en vända. Så det är flygbart från Vasslanda iaf!

Nu strax LOST, sen kolla långtaffar (och sen få in lite fler parenteser i blogginlägget kanske)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0