Construction time again

(Inte riktigt 85, men väl bästa plattan 83).

Spenderade helgen hemma hos lilla mamma, jag och Felix gick loss på Lego-byggande. Blev ett antal helikoptrar, flygplan och hangarer. Sitter och tittar i leksakskataloger och blir deprimerad av att se att LEGO numer är färdiga konstruktioner. Vad är det för mening med det?


Däremot så blev jag glad av att se att mitt favoritbyggsystem CAPSELA fortfarande tillverkas.



Nån annan som hade det?



Dessvärre så är mitt 400-system borta.

Kommentarer
Postat av: Feffe

Visst hade jag CAPSELA, tre lådor tror jag.
Det blev en hel del bilar av olika slag och även många båtar som provkördes i badkaret.

2007-11-04 @ 14:45:08
URL: http://feffeflygare.blogspot.com/
Postat av: Ben

JAPP! :D
Jag fick med mig min Capsela till
sverige när vi flyttade hit 1988!

Jag minns att jag satte dit flera batteripackar
så kunde man trimma upp motorerna rejält! hoho

Snart dags för nästa generation att ta över då :)

Var kan man köpa mer? i Sverige?

2007-11-04 @ 23:50:51
URL: http://ben.kraal.se
Postat av: tuppluren

Har bara hittat i England och USA än. Kanske dags att ta upp en liten skandinavien-agentur.

2007-11-05 @ 09:02:53
Postat av: Albinbettina

Great website with loads of information, love the bit about What is Love. Keep it up please!!! My best wishes to you!

2009-03-18 @ 11:52:39
URL: http://albinbettina.myblog.es

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0