ESOW

Offblock om en timme, så vi raskar oss på lite. Återkommer med rapport. Skippy, Bunny och lilla Ru.



Hemma! Blev en baksätesresa... Återkommer under kvällen med bilder.




Som sagt så blev det att sitta cessnabaksäte idag, premiärflygning med PC som PIC. Jag och Felix plockade upp honom på morgonen och vi som var smått morgontrötta blev uppiggade av hans positivamorgonhumör (som vanligt). Väl ute på sundbro rangerade ut planet (SE-IYD) ut på en såphal platta och efter lite bambi-halkande så fick vi planet till tankstation. Efter tankning och utskrift av aktuellt väder så startade PC upp och lämnade sundbro via bana 21. Jag antar att han berättar *allt*http://pcreithe.wordpress.com, så jag ska inte lämna någon recension ;-p   Vi överlevde iallafall hans landning på bana 01 på ESOW, dvs gamla F1, Hässlö, eller Stockholm-Västerås flygplats som den nuförtiden heter. Flygplanet verkade tillräckligt helt efteråt också för att kunna flyga hem.

image138
Reithe JR. Så här glad är man när man (för en gångs skull) får vara Pilot in command!


På väg in i varvet på Hässlö så mötte vi S-ZB, jag brände av ett par bilder, men skulle haft telet på istället.
image139
Spot the cessna


In på flygklubben där vi värmde upp oss, fikade vi lite och inväntade att flygmuseet skulle öppna. Mr Flaskpost dök upp och gav oss skjuts i sin V24x-Heavy dit.

Efter att sett oss mätta på gamla maskiner så fick vi kolla in SAA-hangaren och jag provsatt en C172 med G1000. Vill ha. Nu.



image127
DC3:a och tre stycken AN-2:or vid flygmuseet.

image128
PC svänger final RW01. Ser bra ut så här långt.

image129
Felix kollar in en Vampire. Inte så jätteimponerad.


image130
Holländers Pitts.

image132
DC3. Fin. Felix *skulle* köpa en sån. Till sig själv.


image137
Han skulle köpa en sån här till mig. L-29. Fin present på fars dag!


image134
Commander Bond verkar ha gått iväg och fikat.

image135
VILL HA! G1000 rockar.


image136
Final RW21 hemma på Sundbro. PC gjorde en kanonlandning.

Kommentarer
Postat av: SE-LZB

Är det ni som är Yngve David(S-YD)? Eller nått liknande. Ni nämde att ni skulle lägga upp en bild som ni tog i luften på S-ZB

2007-11-11 @ 12:20:01
Postat av: PC

Hej LZB!
Det var jag som lovade bilden, den kommer!
:-)

2007-11-11 @ 16:34:19
URL: http://pcreithe.wordpress.com
Postat av: PIC

Så ni lyckades få en bild av S-ZD? de va bra gjort med tanke på att hon stog inne i hangaren ;) Tror nog att det var ZätaBertil

2007-11-11 @ 20:32:03
Postat av: tuppluren

Ah... typo av mig. Just nu verkar blogg.se ha problem så det går inte att editera. Fixar.

2007-11-11 @ 20:58:43
Postat av: Juonap

Very good, I was so suprised when I came upon this site. I would love to find a chat for installers to help and give opinions and compare prices in differant areas Thank you and keep up the good work

2008-05-16 @ 09:09:28
URL: http://juonap.blog.ca

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0