Min alldeles egna värld.

När jag var liten, åkte tåg och satt och drömde mig iväg, så hade jag en återkommande föreställning om att allt som svischade förbi bara var som en modelljärnväg. Lite så blir det ju också när man är ute och flyger. Med några flygfoton och lite photoshop-trixande så kan man göra lite tilt-shift-effekter (billigt istället för att skaffa dyyyrt tilt-objektiv) och *vips* så har man sitt modell-landskap.

Labbade lite ikväll med några bilder jag och PC tagit när vi varit uppe och flygit. Ska försöka få lite bättre skärpa nästa gång och bättra på färgerna. Men nu har jag iallafall en plan; Jag ska göra hela Stockholm till mitt egna modell-landskap.

First we take Manhattan. Then we take Berlin.



Hemma


ESSA CTR

Playlist - Funker Vogt - Deathmachine

Kommentarer
Postat av: Bea

läckert

2007-09-09 @ 10:59:45
Postat av: Linn

Grymt cool effekt!!!!!!

2007-09-21 @ 22:23:01
URL: http://linn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0