Den lille flygaren

Skulle tanka upp planet innan vi åker imorgon. (Right now så är vi all systems go, all stations reporting go flight, including weather). Så jag och Felix åkte ut till Vassunda. Väl där ute så var kärran redan fulltankad av mr Hellepeller (Tack!) som också bytt olja åt oss.


Han var där ute och flyttade på sin AN-2. Felix fick åka med. Alltid lika kul att se den där kärran starta. Lämnar från sig ett rökmoln som en mindre skogsbrand och så vibrerar marken som en smärre jordbävning. Riktigt häftig. Jag ska flyga in mig på den i mitten av juli. Ska bli riktigt kul.


Som vanligt så kan man inte bara säga hej till honom, utan vi språkades vid en halvtimme och jag var därefter redo att åka hem. Men det var inte Ru, dvs junior, dvs Felix. Han ville prompt flyga. Så vi tog en far-son flygning upp till Sundbro. Fantastiskt skönt väder, det hade mojnat något och molnen hade dragit iväg. Brände över alla båtar som låg ute i fjärden söder om Uppsala. In över bankorset F16 för landning på bana 21. Smooth. Kan fortfarande flyga.

Väl parkerade så hann Felix klappa katt och leka i gungställning rejält innan vi packade in oss igen.


Körde ett högervarv på Vassunda för bana 29, lite mer utmanande varv då det är rejäla höjder i slutet på medvind innan man ansluter bas-final i en dal. (Hur skoj som helst). Landningen blev en smygare. Tror att kommentaren från Felix är betyg nog. 10 sekunder efter sättning. "Pappa, ska vi inte landa snart".


Känns härligt inför imorgon. Nu ska jag bara packa.

Hoppas kunna blogga lite från hotellet. Bilder lär det bli. Kanske lite film också.


På återhörande.


Kommentarer
Postat av: PC

7h44min and counting.. Detta skall bli skoj!

2008-06-12 @ 20:46:18
URL: http://pcreithe.wordpress.com
Postat av: F

Standing by för bilder etc :D

2008-06-12 @ 21:32:05
URL: http://lae.blogg.se/
Postat av: Johan

Good luck and fly safe!

CS i Söderhamn!

2008-06-12 @ 23:16:08
URL: http://flyinn.se
Postat av: Jonas

Foljer aventyret med spanning fran andra sidan atlanten. /J

2008-06-14 @ 18:23:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0