Joråsåatt....

Vilket kalasväder. Tog några timmar ledigt från kund och åkte ut till Vassunda. Precis när jag parkerade hörde jag det ljuvliga ljudet av sex cylindrar rolls royce och japp, nån hade tagit en liten morgontur med kärran.  Visade sig vara flygkapten Gunnar E som tog sig en liten tur med frun. Skönt att slippa rangera ut och bara sätta sig i en varmkörd kärra. Tack!

Jag tog en tur runt arlanda kontrollzon, med landningar på Sundbro och några studsar på Barkarby. Otroligt vackert flygväder, dock en del termik mellan 900-1200 fot, så det var lite hoppigt. Dessvärre så hade jag kameran felinställd, så bilderna blev rätt dåliga, gick inte riktigt att rädda upp dem. Flygmässigt så var det inte så stor utmaning. Har ju gjort samma vända ett par gånger tidigare och mina landningar gjorde jag ju på mina tre hemmafält, men det var skönt att bara slappna av och njuta. 

image181
 Flyger söder längs furusundsleden, Ljusterö på vänster sida.

image183
RW24, Barkarby. Caution; wake turbullence after departing piper.


image184
Sigtuna

image185
Håtunaholm







På väg hem från Barkarby så tog jag en liten sväng över Håtunaholm. Antar att någon vis flygnörd kan berätta vad det var för kärra som stod på backen.
image186


Höjdhållning och svängar satt som de skulle, gjorde ett par 45-gradare. Landningarna var helt klart godkända, sista på Vassunda satt som en smäck. Ska försöka göra ett riktigt airworkpass nästa gång.

Kommentarer
Postat av: PC

Min Herre!


Kom till Väringavägen för halshuggning ASAP!

2008-03-27 @ 17:22:01
URL: http://pcreithe.wordpress.com
Postat av: tupplur

Jag tyckte det luktade avundsjuka från berget när jag åkte förbi stan.

2008-03-27 @ 18:22:35
Postat av: F

En styck flygnörd anmäler sig på tuppjux freq för att lämna besked: Saab 91A Safir SE-BNN

http://www.fcfk.com/safir/sb91/list/91130.htm

2008-03-27 @ 21:48:26
URL: http://lae.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0