792

5,8nm (luftvägen) från mitt hus ligger Skokloster. Där finns (eller snarare fanns) ett motormuseum. Jag har vaga minnen från min barndom att jag varit där, men var inte allt för imponerad. Eftersom det var så bedrövligt väder för att hitta på någon uteaktivitet idag, så tog jag en liten tur med junior dit. Tog några kort på den Saab 35 som står där och några på Swedic 792 som Lae (i vanlig ordning) har ett välskrivet blogginlägg kring. Tyvärr inte helt luftvärdig. Stort hål i höger vinge och jag misstänker att flagad färg inte är helt aerodynamiskt optimal (hon såg rätt bedrövlig ut i jämförelse med DC3:an i Västerås).
image151
image150
image152
image153
Pja, lite daglig tillsyn bara, så ska det nog gå att få den här i luften igen. Lite färg också... så kanske hon kan se ut så här;
image154

Kommentarer
Postat av: F

Ser man på fa... Jo, att hon ståt ute på samma plats sedan sommarn -83 gör nog sitt med skicket. Ska bli intressant och se vad som händer i frågan.

Så motormuseet har slagit igen alltså? Helt och hållet?

2008-01-06 @ 15:40:04
URL: http://lae.blogg.se
Postat av: F

he he ... nu ska vi vara rädda om våra få kvarvarande S 35or tycker jag ;)

2008-01-06 @ 15:44:50
URL: http://lae.blogg.se
Postat av: anders

Fredrik ,ska jag vara ärlig så är jag inte helt säker på om de har stängt helt redan. Det fanns inga skyltar med ev. öppettider vad jag kunde se.

2008-01-06 @ 16:24:52
Postat av: F

Trist, men det förklarar ju ett och annat...

Tack Anders

2008-01-06 @ 18:38:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0