Sommarn kummar...

Idag kändes våren långt borta. Novemberkyligt, grått och blåsigt. Så vad gör man då, jo läser lite teori (skriver på Lidair på torsdag, håll alla tummar ni har). Fick som vanligt stor hjälp av fellow Sigtunaaviatör PC.
En trevlig blandning av 1000 frågor, rövarhistorier, gott kaffe (vi satt som vanligt på Valvet) och gapskratt. Tror att det kan gå vägen på torsdag. Ringde Siljansnäs flygklubb idag för att kolla lite inför långnaven på fredag. Fick prata med en mycket glad och trevlig dalmas som lät som han var långt bort. Japp... fortfarande kvar nere efter Aero i Friedrichshafen-trakterna. Upptäckte att hans efternamn var samma som vår grannes och jajemen, de verkar vara släkt. :) Han lovade att det fanns tvåochetthalvtusen fot slät och fin asfalt att landa på. 

Just ja, igår var jag och Felijoxen ut vid rw26 och jag provade nya kameran på lite landande kärror. Jag vill inte erkänna att jag blivit en spotter, så jag ser det hela som något jag kan lajja fotokonst med.

image22
Flugplan.

Imorgon blir det planering inför fredag. Rita karta och räkna soppa. Lär bli en hel del kaffe. Kanske festa till med en dammsugare. Jag är trött på vinter nu. Vill ha sommar.


Kommentarer
Postat av: PC

Levelfika med dammsugare är ett måste!

2007-04-23 @ 22:11:45
URL: http://pcreithe.wordpress.com
Postat av: anders

Haha... du menar vår levelfika, 3 fot agl på Valvet dårå ;-p

Vi som både är bryggseglare och hangarflygare borde kunna kalla oss för pontonpimplare?!

2007-04-23 @ 22:24:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0