Det ser mörkt ut på Kameruns avbytarbänk.

Hemma igen från trippen till Schiphol->Luxemburg. Fick privatchafförtransport hem, trots att mitt flyg blev inställt och jag kom hem mitt i natten. TACK! Veckan innebär förhoppningsvis två stycken NQ-pass. Har förberett driftfärdplan som ska ta mig Sundbro-Gävle-Johannisberg-LNA-Sundbro. Ringer in atc-färdplan under dagen, tänkte ställa ett par frågor till de trevliga människorna på FPC samtidigt.

Återkommer när jag sett om vädret är med mig. Prognosen ser ju rätt lovande ut (fast just nu är det stratus och OVC003).
image121


Josefin är väldigt förtjust i Hegerforsare. Jag också. Antagligen för att jag anser att sportjournalistik är väldigt fånigt (nästan lika fånigt som de som tar sport på allvar).  Här kommer några till... det är ju måndagmorgon. Några står nog Bosse Hansson för också.


  • Och här ser ni Krutov, med ett ansikte endast en mor kan älska.
  • Här är det bäst att hissa en varningsflagg, för det är bättre att hissa den... än att inte ha den hissad.
  • Och brassen tar den där härliga satsen, 10-15 meter.
  • Thomas Gustafsson faller, Thomas Gustafsson faller! Nej, förlåt mig... han skymdes bara av en snödriva.
  • Innern går ohyggligt fort... och han faller! Nej, ursäkta mig... det var en längdhoppare.
  • Det gick nästan mera bak än fram!
  • Den tog i magen. Långt ner i magen. Det gör väldigt ont när bollen tar så långt ner i magen.
  • Foggia är ett målsnålt lag, de figurerar i oerhört mållösa och målsnåla matcher.
  • Den Österrikiske målvakten hann med att se bollen först och sedan reagera.
  • Dunga tar Baggio bakifrån. De känner ju varandra sedan tiden i Fiorentina.
  • Nu har det visst hänt någonting... Jaha ja, han har blåst av matchen.
  • Och domaren gör tecknet för bruten arm.
  • Det kvittar hur matchen slutar bara resultatet står sig.
  • Det är närmare till 2-1 än till 1-2, men båda möjligheterna finns.
  • Oj! Den bollen strök utsidan av målarfärgen.
  • Det är glest mellan stråna men dom klipper det tätt.
  • Det kan bli droppen som knäcker kamelens rygg.
  • Nu måste det väl vara övertid på tillägget, tillägg på tillägget skulle man kunna säga.
  • De hade fem, men de ville ha sex... och de fick det när Per Foshaug tryckte in den.
  • Nu är båda lagen fulla.
  • Det är nog svårare att vinna SM i bandy än VM i Sverige.
  • Någon annan måste göra något annat någon annanstans...
  • Här i Gävle har vi inget väder alls.


Kommentarer
Postat av: PC

Inför fredagen ser Kameruns avbytarbänk otroligt ljus ut i jämförelse, vädermässigt. Men jag kommer att leva på (svan)hoppet.

2007-10-22 @ 09:36:39
URL: http://pcreithe.wordpress.com
Postat av: Gerth

Tack för dagens skratt Anders/Arne!

2007-10-22 @ 20:59:18
URL: http://lindbergh.blogg.se
Postat av: Runarkornelia

Great .Now i can say thank you!

2009-10-13 @ 11:10:24
URL: http://runarkornelia.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0