Gå direkt till Tjuvholmen utan att passera gå.

Härlig morgon. Blev väckt av krypen vid 0500-snåret, vilket bara var bra då jag skulle vara i luften 0615 (och nu pratar vi lokaltid). Snabbt på med kläder och iväg till Vassunda. Efter att ha baxat ut flygplanet, gjort daglig och packat in alla grejer så skickade jag iväg ett snabbt off-block-sms och glömde därefter telefonen någonstans (antagligen i hangaren). Rutinerat.

Startade upp och startade exakt 0615 (på airwe är vi punktliga). Ropade raskt upp Stockholm control och fick klarering ut ur Stockholm TMA på F065. Kärran släpade sig sakta upp på höjd och jag märkte att jag hade rejäl motvind. Japp, efter ett par windchecks från Stockholm control till plan på väg in så visade det sig att jag hade runt 20 knop  rakt framifrån, så det gick inte speciellt fort framåt.

Vädret var fantastiskt och själva flygmomentet var enkel.t Passerade över RESNA ut över vattnet för att ta kortaste vägen. Fick landkänning igen strax efter Hudiksvall där isarna fortfarande låg kvar på sjöarna.

Tackade för mig från Sweden control som givit mig trevlig trafikuppföljning och ropade upp Sundsvallstornet och fick klarering in för att anmäla när jag passerade Tjuvholmen. Från att jag kom in i Sundsvalls TMA till Tjuvholmen tog det närmare 25 minuter. Klarering för inflygning och anmälan på final. Gick rakt över alnöbron och efter jag fått till min approach så var det fritt fram att landa. Riktigt hyffsad landning på mittlinjen och sedan taxi in till ramp S.

Lite förvirring från min sida vart man kunde parkera, så jag tog första bästa gula T jag hittade. På det hela taget en helt underbar flygning och vädret för morgondagen ser ut att bli ännu bättre.

Lite bilder och på återhörande!
image206

image207


image208


image209

image211

image212

image213

image214

image215

Kommentarer
Postat av: PC

Flyga utan co-pilot!? Fy på dig :(

2008-04-24 @ 21:34:08
URL: http://pcreithe.wordpress.com
Postat av: tuppluren

Hm... TYST I BAKSÄTET!

2008-04-24 @ 21:35:19
Postat av: Nicolailotta

Your site is very good. Thank you for the opportunity to sign your guest book.

2010-04-30 @ 11:37:45
URL: http://nicolailotta.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0