G28...

Som vanligt så skyller jag på *alldeles för mycket jobb* för att hinna med att skriva något, men det har blivit två vändor senaste veckan med ESD iaf. Först så åkte jag och min svåger en sväng i söndags, vi tog en tur ner till Barkarby i det fina vädret. Bäst att passa på innan fältet stängs. Första gången för honom i en liten kärra, så det var 1000-frågor och 1001 svar... himla kul att träffa honom, var ett tag sen sist, då de bor i Toronto, men nu har både han och syster fått jobb i Stockholm...  I övrigt ganska händelselös flygning, jag gjorde en bedömningslandning på Vassunda på väg hem som satt som en smäck.


I onsdags så fick man komma upp en sväng till, då jag satt i högersits som safety för vår nyaste andelsägare i kärran. Prognoserna hade sagt G28 i byarna, så vi var egentligen inställda på att enbart kolla kärran lite på marken, men när vi väl var ute på fältet så hade det mojnat något, så vi tog beslutet att åka iväg ändå.

Jag försökte avlasta Jonas lite genom att lägga beslag på sändknappen, så efter start så ropade jag uppsalatornet och fick klarering till att ligga i varvet på Sundbro. Vi gjorde tre studsar, jag provade själv en studs från högersäte innan vi gjorde en fullstopp för lite frisk luft. Väl parkerade så stötte jag på en gammal vän. Fantastiskt roligt och man var närapå i chocktillstånd...


När vi startade upp så provade vi en start från 24:an som låg lite bättre till vindmässigt. En studs till på bana 21 och sen hem till Vassunda igen. Jag tog över landingen. Det var rätt byig vind och jag fick en rejäl windshear på kort final. Hade varit förutseende nog till att lägga bas och final lite högre upp än vanligt, använde det till att få lite fartmarginal genom en brantare approach och det blev rätt bra på slutet ändå. Nu vet vi att stallvarnaren fungerar.

Vi kom överens till att ta en sväng till ganska snart. Himla kul att flyga med Jonas igen, var ett tag sen sist.


Dessvärre glömde jag kameran så inga bilder denna gång. Ha en trevlig helg. Hoppas kunna få tid över till att skriva under veckan. So expect första avsnittet i "Bisarra maskiner"....


Kommentarer
Postat av: F

Standing by for som bizzarus machinus :D

2008-10-25 @ 10:56:30
URL: http://lae.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0