Gott nytt 2009

Äntligen! Bra väder och rejäl kyla så att Vassundafältet var hårdgjort. Det innebar att jag äntligen lyckades ta mig upp i luften en sväng ett par dagar innan nyårsafton. Hade egentligen tänkt att ligga i varvet på Sundbro och avrosta mig lite, men då min gode andelskollega Jonas hörde sig för om han kunde ta en liten sväng också, så ändrade jag på planen. Rejält. Brände upp till Sundbro och plockade upp honom och sen körde vi tillbaks till Vassunda och gjorde en approach på fältet. Väl nere så plockade vi upp PC (callsign Bunny) och åkte tillbaks till Uppsala där vi släppte av honom så han kunde göra ett par (11?!) studsar i SE-GON. Jag tog en till sväng och gjorde ett par landningar innan Jonas tog över kärran en stund.

På det hela taget en kanondag. Här är några filmer...


Sundbro -- Vassunda



Bedömningslandning Sundbro (finn ett fel)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0