Stockholm i mitt hjärta...

En gammal studiekamrat från Umeåtiden hörde av sig och frågade om vi skulle ta en lunch. Var dessvärre upptagen för det, men föreslog en sen eftermiddagsfika. På Barkarby.

Tog cessnan ner till Barkis efter jobbet och mötte honom där. Efter att vi gjort lite catching-up på Kalle Flygare så tog vi en liten tur.

Det var väldigt vackert väder, trots en hel del Cb med regnskurar på avstånd. Alldeles lugnt i luften och sånt där magiskt guldvarmt ljus. Startade på bana 24 och gick masten-kyrkan. Fick klarering av Brommatornet att gå in över stan.



Efter att ha kollat in hans hus (det är inte det där fyrkantiga med borggård strax bortanför storkyrkan ;-p), så tog vi en liten skärgårdsvända. Hemåt i skymningen och har nu spräckt 200-landningar.

Imorgon ska jag ta en fika med min flyglärare. Ska bli skoj.

Kommentarer
Postat av: PC

Vilken stämningsbild!
Tack för kaffet igår :-)

2007-08-28 @ 07:55:26
URL: http://pcreithe.wordpress.com
Postat av: Johanna

åhhh.. jag vill med flyga. Har inte fått flyga på jättelänge nu pga det !%"&## vädret. Antingen är det pissigt o regnar med bas på 300ft eller så är det klarblått men blåser typ 18kt i sidan. SUCK. Ska dock försöka mig på att flyga i Australien, om jag orkar med att konvertera certet på semestern vill säga. So long!

2007-08-28 @ 17:32:29
URL: http://beeergman.blogg.com
Postat av: Anonym

Snygg bild! Ni börjar få till det med flygfotot! Kör ni genom fönstret eller öppnar ni det lilla som går på ESD? Bländare/slutartid och brännvidd/flyghöjd vore fint att veta på den här sista bilden!

2007-08-28 @ 22:04:27
Postat av: Bea

Det var ingen dålig önskan! Fick jag själv bestämma vilket flygplan jag skulle vilja ha, så blir det nåt så osexigt som en piper colt - dont ask me why, jag fastnade väl för "den-lilla-knubbiga-fyrkanten-med-lustig-roderspak". Timmarna rullar på har jag märkt, och min gissning på 30 oktober, känns ganska, hm, fel.

2007-08-28 @ 22:16:32
URL: http://beea.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0