Flygande grisar och slanka norskor.

Eftersom det inte blivit något flyga av sen jag kom hem från semestern, så åkte jag, PC och Felix till Barkarby och tittade på hembyggen på EAA flyin. Det är bara att konstatera; Man har blivit flyg-geek. Väl vid Barkarby så föll jag för henne. En slank skönhet från Norge. Kärlek vid första ögonkastet.


image52

Nu gäller det bara att övertala ägaren om att den skulle trivas mycket bättre i sverige.

Det fanns en hel del kul att titta på, jag är ju smått förtjust i canard-design och jag såg bla; vari-viggen, vari-eze och long-eze. Dåligt med foton på flygande sådana dock.

image53

Något som är väldigt tydligt är att hembyggda flygplan är en gubbsport. Tror medelåldern var 55+. Antar att det förklaras av, att om man börjar ett hembygge när man är runt 30, så är man över 50 när man börjar bli klar.


Hoppas att nästa blogginlägg kommer att handla lite mer om min egna flygning. Vädret verkar lovande iallafall. Felix hälsar Tok-PC att grisar inte alls har några vingar eller hellepellrar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0