Småfåglarne i gökottan

väckte mig tidigt imorse. Är det inte småbarn så är det trastande kvittrar, eller vad de nu kan heta (ornitologi är inte min starka sida), som väcker en.

image64

Hade lite svårt att somna igår kväll, mycket att smälta just nu. Dessutom så hade jag en iamx-låt snurrandes i huvudet, ni vet hur irriterande det kan vara. Ska bli kul att se dem i Arvika i sommar.  Hoppas kunna flyga för egen maskin dit oxå.

Dagens ats-färdplaner ser ut som så här;

(FPL-SEKUZ-VX
-C150/L-S/C
-ESKC0830
-N0090A012 DCT
-ESSX0030 ESOW
-OPR/UPPSALAFK RMK/SKOL DOF/070608 ORGN/ESSAZPZX)

(FPL-SEKUZ-VX

-C150/L-S/C
-ESSX0915
-N0090A012 5934N01630E DCT
-ESKN0035 ESKC
-OPR/UPPSALAFK RMK/SKOL DOF/070608 ORGN/ESSAZPZX)

(FPL-SEKUZ-VX

-C150/L-S/C
-ESKN1045
-N0090A020 DCT DKR DCT LNA DCT
-ESKC0045 ESCM
-OPR/UPPSALAFK RMK/SKOL DOF/070608 ORGN/ESSAZPZX)

På färdplan nummer två så hade jag missat lite(copy/paste-slarv som vanligt), men eftersom FPC är fantastiskt trevliga och hjälpsamma så löste det sig pronto. Även om aroweb fungerar riktigt bra (jag gillar att när fpc uppdaterar en färdplan så ändrar sig sidan momentant, bra snyggt programmerat) så ringer jag nästan hellre och pratar med dem. Har ni möjlighet att besöka ATCC någon gång så se till att få träffa de som jobbar där.

Återkommer lite senare ikväll med fullständig rapport, bilder och förhoppningsvis en lämplig Povel Ramel-melodi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0