Gissningsleken.

image40
Slamkrypare (Periophthalmus)


Jajemensan! Jag var på LidAir på morgonen och skrev de sista delproven på teorin. Åter några riktiga slamkrypare bland frågorna, men det gick vägen ändå. Utifrån lärande och mätning av kunskap så tycker jag att luftis prov är riktigt bedrövliga. Kan förstå att det är en kompromiss mellan få kostnadseffektivitet, få bort ev fuskmöjligheter och hålla jämn nivå på alla examinationsställen, men så som frågorna är formulerade nu är inte bra.

Det jag ställer mig lite tveksam till också är att man använder kursmaterial på utbildningarna som inte täcker in de frågor som ställs (eller det är väl snarare tvärtom, frågor ställs på saker som jag inte kan se finns med i JAR-PPL syllabus). Jag är inte rätt person att bedöma om kursmaterialet är tillräckligt, men jag kan däremot tycka att en hel del frågor som jag fått på proven är irrelevanta för min roll som privatflygare.

När jag var klar så snackade jag lite IR-skolning med LidAir-personal, eftersom UFK inte har sån utbildning längre. Vi får se hur det blir. LidAir har varit väldigt trevliga att ha att göra med och allt runt omkring provskrivande har gått smidigt. De har en fin Elite-simulator också... så de ligger bra till att få mer av mina pengar...

Nåväl, nu återstår bara det riktigt roliga! Flyga, flyga, flyga. Som det ser ut nu... både fredag och lördag!

Kommentarer
Postat av: Maria R-P

Grattis!!!

När får man följa med upp o flyga då? Ha en skön semester förresten!

kramar-Maria

2007-05-03 @ 14:41:20
Postat av: Gerth

Gratulerar till väl genomfört arbete! Nu är det bara det roliga kvar, antar jag.

2007-05-03 @ 22:42:27
URL: http://lindbergh.blogg.se
Postat av: anders

Tjingeling Maria. Efter midsommar kanske? :9

2007-05-04 @ 09:57:15
Postat av: Teodoraurora

Thanks for your enjoyable site, many good times had ja!

2008-09-12 @ 11:00:45
URL: http://teodoraurora.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0